Kawa i biznes – dlaczego kawa jest tak ważna w spotkaniach i negocjacjach biznesowych?

Spis treści: Kawa i biznes – dlaczego kawa jest tak ważna w spotkaniach i negocjacjach biznesowych?

kawa biznesowa

Jeszcze w latach 90. wiele interesów dopinało się przy kieliszku czegoś mocniejszego. Dziś biznes się sprofesjonalizował, a na stole zamiast wódki króluje filiżanka aromatycznej kawy. To nie tylko zmiana obyczajów, ale też symbol nowego podejścia do relacji – bardziej partnerskiego, mniej formalnego, ale nadal z klasą.

Kiedy podajesz kawę w swojej firmie – pamiętaj o detalach

Przy okazji zaproszenia klienta, partnera czy inwestora do biura, warto zadbać o to, jaką kawę i w jaki sposób serwujemy. Kawa w tym kontekście to nie tylko napój – to komunikat o poziomie firmy.

Oto o czym powinien pamiętać każdy profesjonalista:

  • rodzaj ekspresu – automatyczny czy kolbowy? Ważne, żeby działał bez zarzutu i nie psuł ziaren
  • jakość kawy – świeżo palone ziarna to podstawa, najlepiej z lokalnej palarni
  • grubość mielenia i metoda parzenia – espresso, przelew, chemex? Dobrze, jeśli potrafimy wyjaśnić różnicę
  • zastawa – porcelana zawsze wygrywa z kubkiem z logo IT-konferencji sprzed 5 lat
  • dodatki – mleko, alternatywy roślinne, cukier trzcinowy, cynamon, a może skórka pomarańczy?
  • sposób podania – z wodą? Na tacy? Z uśmiechem? Detale mają znaczenie

Ważne: jeśli kawa będzie nijaka – może pójść w niepamięć. Ale jeśli będzie świetna – rozmowa zostanie zapamiętana razem z jej smakiem.

Kawa na mieście – jak zaimponować kontrahentowi?

Spotkania biznesowe w kawiarni to już klasyka. Ale uwaga – miejsce i kawa, którą zamawiamy, mówią więcej niż wizytówka. Dlatego:

  • unikajmy sieciówek, jeśli chcemy podkreślić unikalny charakter swojej firmy
  • wybierajmy miejsca z dobrą opinią i profesjonalnym podejściem do kawy
  • dobrze znać podstawowe rodzaje: flat white, espresso doppio, americano – i potrafić coś o nich powiedzieć
  • jeśli gość/Klient nie może się zdecydować – zaproponujmy klasykę albo coś dopasowanego do stylu (espresso dla konkretów, latte dla luzaków, chemex dla ciekawskich)
  • pokazujemy, że się znamy – budujemy zaufanie i prestiż

Znajomość kawy to dziś część języka biznesu. Może nie obowiązkowa, ale zdecydowanie mile widziana.

Kawa jako gwiazda targów i eventów

A jeśli prezentujemy firmę na targach branżowych? Dobra kawa może zdziałać cuda. Aromat przyciąga ludzi, filiżanka zatrzymuje ich przy stoisku, a chwila rozmowy przy espresso może zamienić się w długofalową współpracę.

W Bar Event wiemy, jak to zrobić:

  • zapewniamy profesjonalnych baristów na targi i eventy
  • serwujemy kawę z show, pasją i uśmiechem
  • oferujemy drukarkę do kawy – nadrukujemy logo Klienta prosto na piance cappuccino!
  • dostosujemy bar mobilny z brandingiem firmy
  • zadbamy o fartuchy, kubki i każdy detal – żeby całość wyglądała spójnie i profesjonalnie

Targi to nie tylko ekspozycja – to doświadczenie marki. I jeśli kawa będzie świetna, Klienci będą chcieli wrócić. Nawet po więcej niż filiżankę.

Kawa na stoisku ma robić wrażenie nie tylko smakiem, ale i całym doświadczeniem? Zapraszamy do kontaktu z Bar Event – zadbamy o niezapomniane wrażenia, które wzmocnią wizerunek każdej firmy.

Aktualności

13
czer

Barista na targi Kraków - obsługa baristyczna konferencji Devoxx 2025 w Krakowie - 6 mobilnych barów kawowych !

1
czer

Zapewniliśmy mobilne bary kawowe wraz z obsługą baristów dla firmy PKO BP podczas Enea Triathlon !

15
maj

Barista na targi - obsługa baristyczna konferencji IMPACT 2025 w Poznaniu! Tym razem serwowaliśmy kawę dla firmy ORLEN oraz TVN24+

Kontakt

Działalność prowadzimy na terenie całego kraju. Posiadamy swoje oddziały w Krakowie, Warszawie, Poznaniu.

  • Formularz kontaktowy

Oddziały

...
  • Dane adresowe